Datum: 27-01-2021 - 00:55

nov
Burgemeester Wendy Verkleij beantwoordt open brief Prins ConfetSchie en Prinses Power.
Geschreven door Lezers schrijven.

In de rubriek 'Lezers schrijven' kunnen inwoners van Noordwijkerhout en De Zilk hun mening geven over gebeurtenissen in ons dorp. Het plaatsen van een ingezonden item betekent niet, dat de redactie van BON de inhoud ervan onderschrijft. De redactie behoudt zich het recht voor om ingezonden items in te korten of niet te plaatsen en daarover kan niet worden gecorrespondeerd. U kunt uw item mailen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ....

Lezers schrijven:

OPEN BRIEF AAN BURGEMEESTER WENDY VERKLEY VAN PRINS CONFETSCHIE EN PRINSES POWER!
(Op 11-11 om 23-11 uur in de brievenbus gedaan van het reserve-gemeentehuis in Noordwijkerhout) (zie foto)

Geachte mevrouw Verkleij,

Bijna een jaar geleden bent u voorgedragen als nieuwe burgemeester van de nieuwe gemeente Noordwijk. Op 27 januari jl. bent u door de commissaris van de koning officieel beëdigd.

In deze zelfde periode zijn wij door de Raad van 11 gekozen als prinsenpaar van CV De Kaninefaaten. We kunnen dus stellen dat we beide ongeveer gelijk zijn begonnen aan onze nieuwe uitdagende functie.

Binnen enkele weken na uw officiële aantreden heeft u ons op zaterdag 22 februari 2020 de sleutel van Kokkerhout in handen gegeven. Wij hebben gedurende het carnaval over Kokkerhout gewaakt zodat u als burger rustig kennis kon maken met Kokkerhout en haar inwoners.

Zoals u wellicht nog weet waren het voor ons zware dagen. Niet alleen vanwege ons drukke programma maar ook omdat we helaas de grootste carnavalsoptocht boven de rivieren vanwege het slechte weer hebben moeten annuleren.

Alle inwoners van Kokkerhout die op de carnavalsdinsdag aanwezig waren bij het Konijn verbranden op de Brink waren getuigen dat wij die dag de sleutel van Kokkerhout met gepaste trost weer terug konden geven aan u. Zodat u de taak van burgemeester weer volledig op u kon nemen.

Normaal is onze benoeming slechts voor de duur van 1 jaar. Echter door het Covid-19 virus mogen wij ook komend carnavalsseizoen De Kaninefaaten voorgaan. Dit seizoen zullen wij dat samen doen met andere oud prinsenparen.

Wij zullen trachten om ondanks alle beperkende maatregelen toch ook komend jaar voor alle inwoners van Kokkerhout een onvergetelijk en Corona proof carnaval te gaan organiseren. Immers: “Carnaval vier je altijd en overal!”.

Wij hopen dan ook dat u op zaterdag 13 februari 2021 ons andermaal het vertrouwen wilt geven en aan ons de sleutel van Kokkerhout wilt overhandigen. Dit jaar dan niet in De Schelft, maar hopelijk gewoon traditioneel op het bordes van het gemeentehuis, zodat wij gedurende het carnaval over Kokkerhout kunnen waken.

Tijdens deze dagen kunt u dan een paar dagen relaxen want het afgelopen jaar zal voor u intensief zijn geweest met alle extra maatregelen en gevolgen van het Covid-19 virus. U heeft in ieder geval ons diepe respect verdiend hoe u zich door uw eerste bijzondere jaar als burgemeester van Noordwijk heeft heengeslagen.

Alaaf en met een handje confetti,

Prins ConfetSchie & Prinses Power!

24-11-2020 Burgemeester Wendy Verkleij beantwoordt open brief.

Beste Prins ConfetSchie en Prinses Power,

Hartelijk dank voor uw brief van 12 november, daardoor realiseer ik mij dat het inderdaad alweer bijna een jaar geleden is dat ik als kersverse burgemeester van Noordwijk, de sleutel van de 3 kernen van Noordwijk al snel moest afstaan aan 3 carnavalsverenigingen.

lk heb mij echter toen al laten vertellen dat de dorpen in veilige handen zouden zijn en dat heb ik aan mijn bezoeken aan de feesten ook met mijn eigen ogen kunnen zien. Terwijl de carnavalsverenigingen regeerden heb ik mij bezig kunnen houden met andere belangrijke zaken.

lk had mij net als velen enorm verheugd op de grootste optocht boven de rivieren. Die vanwege het slechte weer helaas niet is doorgegaan. Ondanks dat bent u als Prins en Prinses niet bij de pakken neer gaan zitten (zoals het een goede burgervader betaamd) en is er door flexibiliteit en inzet van veel mensen een alternatieve draai gegeven aan de zaterdagprogrammering.

Nu strooit COVID 19 voor het komende carnavalsseizoen roet in het eten en heeft de CV De Kaninefaaten besloten om carnaval op een andere wijze te vielen. Het doet mij deugd te lezen dat jullie het komend jaar voor de inwoners van Kokkerhout een onvergetelijke en coronaproof carnaval te organiseren.

Het motto 'Carnaval vier je altijd en overal' steun ik dan ook van harte mits het uiteraard coronaproof is. Wat de maatregelen tegen die tijd zijn, is voor iedereen nog koffiedik kijken maar die zullen in acht genomen moeten worden.

Ook het komende carnavalsseizoen zal ik de sleutel van Kokkerhout op zaterdag 13 februari tijdelijk aan u overdragen, onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat u ervoor zorgt dat alles er aan wordt gedaan om verspreiding van het COVID-19 virus die dagen zo minimaal mogelijk is.

Rest mij verder nog u veel sterkte te wensen met het verlies van de feesthal en vele spullen, goederen, kleding enz van de vereniging De Kaninefaaten. Het was 14 november een zwarte dag voor heel Kokkerhout en ook voor mij als burgemeester.

Hoogachtend,

De burgemeester van Noordwijk,